Tiltrekk kunden

En vanlig feil er at bedrifter satser mye på å være synlige, men forsømmer selve nettsiden. Når en potensiell kunde først klikker seg inn hos deg, er nettsiden din digitale selger.

Det er viktig at:
  • Kontaktopplysninger er enkle å finne – telefonnummer, e-post og gjerne et enkelt kontaktskjema.
  • Språket skal speile bedriften din – er du for eksempel håndverker, bruk enkle og tydelige ord. Er du konsulent, bruk et profesjonelt, men likevel tilgjengelig språk.
  • Struktur og enkelhet – nettsiden skal være lett å navigere og tydelig. Ingen skal måtte føle seg dum fordi de ikke forstår hvordan de kontakter deg, eller hva du mener med tjenestene og produktene dine.
  • Vis hvem du er – legg ut bilder av teamet ditt, kundecase, anmeldelser eller pågående prosjekter. Det bygger tillit.
  • Nettsiden skal speile hele virksomheten din – hvis du ikke viser alle tjenestene og produktene dine, kan du heller ikke forvente at kunden vet om dem.

Og hvis du vil være mer synlig på Google, er første steg at du tydelig forteller om alle produktene og tjenestene dine på nettsiden. Ellers vil ikke Google oppfatte deg som relevant i forhold til kundens søk.

En tydelig og visuelt fin nettside, som speiler hele virksomheten din, gjør at besøkeren raskt forstår hva du tilbyr, hvorfor akkurat du er riktig valg, og hvordan de kan ta neste steg.

Les del 3: Få avtalen

Book et møte allerede i dag!

Denne nettsiden er beskyttet av reCAPTCHA og Googles personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.