Slik tok 7H plass på det digitale markedet
7H ble lansert i 2020, og allerede fra start hadde de en tydelig markedsføringsplan. Det resulterte i at de fikk kunder med en gang.
– Man har én sjanse til å vise seg fram. Hvis kunden ikke er fornøyd, går den videre til konkurrenten, sier Mattias Modig, deleier i 7H.

En tydelig grafisk profil og en moderne og brukervennlig nettside var viktig da markisefirmaet skulle ta plass i markedet.
Siden de ikke var et etablert varemerke i 2020, var det viktig for dem å hjelpe kundene med å finne riktig og å være til stede der folk lette etter nye markiser.
– De fleste søker på Google når de leter etter en tjeneste eller et produkt. Så for oss var det viktig å begynne tidlig med søkemotoroptimalisering, sier Mattias Modig.
Topborn har siden starten jobbet aktivt med både SEO og Google Ads for 7H for å nå bredt ut til alle som leter etter markiser.
Siden selskapet er sesongbasert, satser de mer på å synes med annonser når perioden for solskjerming er i gang.
– Å ligge høyt oppe i Googles organiske søkeresultater er et viktig fundament å stå på. Google Ads har vært et godt supplement, ettersom noen mennesker trigges mer enn andre til å klikke på annonser, sier han.