Recal satser digitalt – for å nå nye markeder

Da Recal, spesialister på gjerder i aluminium, så behovet for å utvikle sin digitale tilstedeværelse, ble en ny nettside en naturlig investering. Deres eksisterende nettside begrenset både funksjonalitet og SEO-muligheter, noe som ikke samsvarte med Recals ambisjoner om å ekspandere.

— Grunnlaget for prosjektet var at den tidligere nettbutikken var bygget på et tema som begrenset oss i SEO-arbeidet, samtidig som de hadde visjoner om å begynne å selge i utlandet, og da trengtes et bedre fundament å stå på før ekspansjonen, sier Ludvig, webutvikler hos Topborn.

Prosjektet ble innledet i 2023 og gjennomført sammen med Topborns team, der Vivien hadde ansvar for design og Ludvig for de tekniske løsningene. Recal hadde et tydelig mål, og det var en plattform som skulle kunne vokse med virksomheten, og et design som speilet Recals høye kvalitet.

— De ønsket at designen skulle ha en eksklusiv, men velkommende følelse, med mål om å rette seg mot kunder som vil investere i kvalitetsgjerder til sine hjem, sier Vivien.

I tillegg til å forbedre selskapets SEO og muliggjøre internasjonalt salg, lå det stort fokus på brukeropplevelsen. Den nyeste funksjonen som ble lansert, er et planleggingsverktøy der kundene kan visualisere gjerdene sine før kjøp.

Med en moderne plattform og et design som løfter merkevaren, står Recal nå sterkere rustet for vekst – både innenfor og utenfor Sveriges grenser.

recal no

Vi hjelper bedrifter, akkurat som din, med å nå ut til flere kunder.

”Vi er utrolig fornøyde med Topborns service og engasjement. For oss er synligheten alt!”

Philip Andersen, Recal
Denne nettsiden er beskyttet av reCAPTCHA og Googles personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.