Søkemotoroptimalisering
- SEO.
Over 90 % av oss i Norden søker på internett før vi kjøper en tjeneste eller et produkt, og bare her i Sverige gjøres det mer enn 45 millioner søk hver dag på Google. Den desidert beste måten å øke trafikken til nettstedet ditt på – og den raskeste veien til nye kunder – er å ligge høyt oppe i søkeresultatene på Google. Selvfølgelig bruker folk også annonsene på Google for å komme i kontakt med bedrifter, men rundt 80 % velger den organiske listen. Og det er hit SEO-arbeidet vårt skal ta deg – til en plassering på førstesiden.
Hos TopBorn tilbyr vi en løsning som vi liker å kalle prestasjonsbasert SEO. Det gir trygghet for kundene våre, som bare betaler for lovede resultater. Først leverer vi, så betaler du.
God søkemotoroptimalisering er en enkel måte å nå nye kunder på .
De fleste bedrifter har allerede forstått hvor viktig det er å være tilgjengelig på Internett. Men mange har gått glipp av forskjellen mellom bare å være der og faktisk bli sett. Synlighet blant alle nettsider, annonser og bedriftsprofiler oppnås gjennom jevnt og målrettet arbeid. Å havne langt bak i søkeresultatene, skjult i skyggen av konkurrentene, er en risiko du tar uten strategisk SEO-arbeid.
Når vi jobber med SEO (søkemotoroptimalisering), jobber vi aktivt og strategisk med strukturen på nettstedet ditt for å hjelpe Google med å finne relevansen, forstå innholdet og deretter velge å vise siden din høyt oppe i søkeresultatene.
Kravene til kvalitet er i dag svært høye og fortsetter å øke, noe som igjen har ført til at kravene til optimalisering også har blitt større. Det som har gjort oss i TopBorn så vellykkede, er at vi har god kontroll på hva som påvirker resultatene. I mange år har vi fulgt Googles utvikling og sitter derfor på kunnskapen som kreves for å kunne ta deg til toppen. Det er ingen hokus pokus, bare hardt arbeid og gjennomtenkte strategier som tar deg dit.
Hvor havner du i søkeresultatene i dag? Hvordan gjør konkurrentene dine det når det gjelder plassering på Google? Vi vil gjøre deg til nummer én. Bare ring oss, så kan vi starte arbeidet allerede i dag.
Er du synlig der kundene leter .?
Få en gratis SEO-analyse av nettsiden din.
- Gratis analyse
SEO – Uunnværlig markedsføring på nett.
Det gir deg som regel et uvurderlig forsprang på konkurrentene hvis du rangerer høyt i Googles søkeresultater. Gjennom strategisk SEO-arbeid kan vi tydeliggjøre nettstedets eksistens for søkemotorene slik at de forstår verdien og relevansen. Hos TopBorn har vi valgt å legge ekstra fokus på vårt SEO-arbeid fordi vi forstår hvor viktig det er – og fordi vi vet at dette er den beste måten å gjøre en forskjell for kundene våre på.
Om SEO
SEO – Hvordan fungerer det?
- Søkeordanalyse
- Relevansoptimalisering
- Linkstrategi
Det første som skjer, er at du velger de søkefrasene som forventes å gi størst lønnsomhet for bedriften din. Ved å ta hensyn til relevans, søkevolum og konkurranse finner du enkelt de som vil generere flest klikk. Deretter begynner vi å forbedre innholdet og strukturen på nettstedet for å øke synligheten og vekten i Googles øyne. Sist, men ikke minst, implementerer vi den svært viktige linkstrategien. Det finnes lenker som peker til nettstedet ditt, og disse vil spille den mest avgjørende rollen for hvor vellykket optimaliseringen blir til slutt.
Søkeordanalyse.
Det er med de riktige søkeordene du øker trafikken til nettstedet ditt – og på sikt også får flest kunder. Du må ta flere ulike faktorer i betraktning for å finne de søkeordene som er mest gunstige for nettstedet ditt. Først undersøker du søkevolumet for frasen.
Deretter vurderer du hvor godt de samsvarer med siden du har og produktene eller tjenestene du tilbyr. Det aller beste er naturligvis å velge søkefraser som så nært som mulig matcher innholdet ditt. Med brede søkeord kan du være synlig oftere, men med smalere søkeord har du større sjanse for å dukke opp på riktig tidspunkt og konvertere besøkende til betalende kunder.
Når du har en rekke søkeord som viser høy relevans og god konverteringsrate, bør du også analysere konkurransen. Vi hjelper deg naturligvis med alt fra å velge de beste frasene til å evaluere markedet.
Relevansoptimalisering
– OnPage.
Dette gjøres for å hjelpe Google og andre søkemotorer med å se relevansen til nettstedet ditt og forstå formålet med det. Du tilrettelegger nettstedets struktur og tekst for å forbedre og tydeliggjøre dem.
Det vi ser på i denne fasen, er mange faktorer, men her er fem viktige punkter:
- Ligger de valgte søkeordene i sidetittelen?
- Er de inkludert i teksten?
- Er de med i overskriften?
- Finnes de i meta-beskrivelsen?
- Er innholdet bygget opp riktig og hensiktsmessig?
Linkstrategi
– OffPage.
Linkstrategi er uten tvil den mest avanserte delen av optimaliseringsarbeidet og den som krever mest tid, men det er også den viktigste delen av prosessen hvis du vil at optimaliseringen skal lykkes.
Generelt ønsker du å ha mange lenker, men samtidig vil du ha så sterke lenker som mulig som peker mot nettstedet ditt og dermed signaliserer til Google at du har verdifullt innhold som er verdt å finne. Lenker med riktig karakter bidrar til å gi nettstedet ditt relevans. Kort sagt ser Google på lenker av høy kvalitet som en anbefaling. Og akkurat som i virkeligheten er en anbefaling noe positivt.
For noen år siden var det nok å legge inn en rekke meta-søkeord på nettstedet ditt for å oppnå resultater, men Google har utviklet seg og blitt betydelig bedre siden da. Derfor trenger du i dag en linkstrategi for å oppnå resultatene du ønsker.
Vil du bli kontaktet?
Ta kontroll over din tilstedeværelse på nett.
Ta kontakt med oss og ta kontroll over tilstedeværelsen og posisjonene dine på nett.